Kirjoittaja Aihe: hunajan käsittelyn kalusto  (Luettu 7281 kertaa)

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
Vs: hunajan käsittelyn kalusto
« Vastaus #15 : 17.07.16 - klo:13:56 »
Minä laitan pikkulingon laakerikuoppaan puutapin aina kun käytän sitä muuhun kuin linkoamiseen.

Lopettaisit....
No kun mun pesä ja hunajamäärillä sitä pikkulinkoa ei voi käyttää mihinkään muuhun kuin esittelytarkoituksiin.   Ja se toimii nyt siivilänä ja siinä on niin hyvä hunajahana, ja sen hanan alle mahtuu vaaka ja vaaán päälle 20 l säilytyssanko, joita pitää punnita aika monta.  Voisinhan minä hitsata se reiän umpeenkin ...

rantola1

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #16 : 17.07.16 - klo:21:02 »
,

Minulla aloitus on ensimmäiset vuodet tuskaa. Luin "Nykyaikainen mehiläishoito - kirjaa ", mutta ei sittä paljon oppinut. Pelkkää nyhräämistä. Muistan miten vaikea oli soveltaa ajatuksia käytäntöön.

Sitten tapasin Kauko Lindbergin Kuusankoskelta ja hän opetti minua kädestä pitäen.  Hän mm kommentoi linkoushuonettani: "tuohan on kuin P*.*un silmä!. Hän oli aikaansa edellä oikein reippaasti. Hänen hoitonsa oli jo 50 vuotta sitten nykyisen tason yläpuolella. Hänen suorasanaisuuttansa ei vaan moni kestänyt. Joo. Palautetta tuli.
Ei pidä paikkaansa, ei 50 vuotta takaperin oltu tällä tasolla kuin tänä päivänä.

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #17 : 17.07.16 - klo:22:22 »

Ei pidä paikkaansa, ei 50 vuotta takaperin oltu tällä tasolla kuin tänä päivänä.
[/quote]

Mutta Lindbergillä oli.
Hän mm toi Suomeen 200 litran rosterisäiliöt, sähkökuorimaveitset, pehmeän hienokiteisen hunajan ja terramysiini antibiootin.

.
« Viimeksi muokattu: 17.07.16 - klo:22:24 kirjoittanut jiihoo II »

Niittykukka

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #18 : 17.07.16 - klo:23:24 »

Mutta Lindbergillä oli.
Hän mm toi Suomeen 200 litran rosterisäiliöt, sähkökuorimaveitset, pehmeän hienokiteisen hunajan ja terramysiini antibiootin.

.

Mites tuo sato pesää kohden oli Lindbergillä? Kuinka paljon yli 100 kiloa/pesä?