21.09.18 - klo:10:52

Kirjoittaja Aihe: pohjasakka  (Luettu 7550 kertaa)

Niittykukka

• Täysjäsen
    • Profiili
Vs: pohjasakka
« Vastaus #15 : 23.08.16 - klo:20:23 »

Kun auon sokeripusseja, muistan sanasi että se on taidetta. .66% ei voi syöttää mutta 67%  voi.
Sinulta oppii vaikka mitä.
.

Jarmo hoitanut mehejä 50 vuotta ja kehuu että kaksi kemian yliopistotutkintoa.....sääliksi käy kun huomaan ettei  Jiihoo vielläkään osaa tuolla kokemuksella laskea % laskuja.

Teeppä esimerkki laskelma Jiihoo taas sokeriliemesi teosta  ;) niin saadaan jotain naureskeltavaa sinun 50 vuotisesta ammattitaidosta.... ;D 

Näinkö se menee

Tuo seos on turhan laihaa eli 60%. Sen pitää olla  2 sokeria ja 1 vettä., eli 66%

Ronnberg

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #16 : 23.08.16 - klo:20:36 »
Kyllähän sen huomaa silloin kun seos on liian vahva - ei kerta kaikkiaan sekoitu vaan pohjalle jää sokeria.    Itse olen yrittänyt tehdä sekoituksen useamman päivän etuajassa jotta aika saa myös tehdä tehtävänsä - vispilän lisäksi tietty.   En ole varma onko sillä niin väliä seoksen vahvuudella - kunhan sitä menee pesään.

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #17 : 23.08.16 - klo:21:19 »
Kyllähän sen huomaa silloin kun seos on liian vahva - ei kerta kaikkiaan sekoitu vaan pohjalle jää sokeria.    Itse olen yrittänyt tehdä sekoituksen useamman päivän etuajassa jotta aika saa myös tehdä tehtävänsä - vispilän lisäksi tietty.   En ole varma onko sillä niin väliä seoksen vahvuudella - kunhan sitä menee pesään.

Kyllä syöttö on mehiläishoidossa on helpoin asia.. Jos sitä ei osaa, tai ei viitti,, niin en tuskin muukaan sitten sujuu.

Jos minusta tuntuu, että liemi on liian laihaa, kaadan kilon sokeri syöttölaatikon pohjalle. Ja jos se on liian vahvaa lisään vettä.

Jos syötön loputtua laatikon pohjalla on pari desiä sokeria, niin kaadan maahan.  Siinä saattaa menettää ihan 20 senttiä rahaa.

Aaamen
« Viimeksi muokattu: 23.08.16 - klo:21:25 kirjoittanut jiihoo II »

qween

• Vieras
« Vastaus #18 : 23.08.16 - klo:23:06 »
halleluja

Forgiven

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #19 : 24.08.16 - klo:00:35 »
Huh...
Vähän lämmittää, mitä kattilan pohjalle jää huuhtelee pienellä vesi määrällä (desi tai jotain, ei se isoa eroa tee...) jos sakkaa tulee sitten vielä astian pohjalle niin ennen uutta erää laittaa lämmintä vettä lisää päälle ja liuottelee... Ei se prosentti niin justiinsa voi olla, haihduttavat medestäkin aika paljon enemmän...

(suhteilla 7/4 (63,6%) tai 8/5 (61,5%) tehnyt viimeiset, ensimmäisellä jää kattilaan liikaa tilaa, jälkimmäinen on kovin tarkka... mutta mahtuu.)

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #20 : 24.08.16 - klo:06:23 »
Huh...

(suhteilla 7/4 (63,6%) tai 8/5 (61,5%) tehnyt viimeiset, ensimmäisellä jää kattilaan liikaa tilaa, jälkimmäinen on kovin tarkka... mutta mahtuu.)

Tuota minä sanon jo taiteeksi.
Kuin Picasson siveltimen vetoja.
« Viimeksi muokattu: 24.08.16 - klo:06:34 kirjoittanut jiihoo II »

Niittykukka

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #21 : 28.08.16 - klo:10:36 »
.
Lidlissä oli sokeri 49 senttiä kilo.

Jos 67% liuos maksaa 80 senttiä, sokerin kilohinnaksi tulee 1,20 €.

Saat kertoa Lidlin hinnan 2.4:llä, jotta saat 1,20.

.

http://www.hunaja.fi/tuote/neste-67-sokeriliuos-19-l/  Yhymän sivuilla sanotaan että 19 litraa 67% sisältää sokerii 16,93 kg.  Sen olen oppinut että viinamäärät ovat eri paino prosentteina kuin tilavuusprosentteina.

Joko pää on selvinnyt?  pyyhkiä ainakin osaa ;) Toisilla menee 50 vuotta että oppivat laskeen..... ::)

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #22 : 28.08.16 - klo:11:20 »
Noi ei ole totta. Kuka noin on laskenut?
« Viimeksi muokattu: 28.08.16 - klo:11:26 kirjoittanut jiihoo II »