Kirjoittaja Aihe: Hunajan vesipitoisuuksia 17  (Luettu 1220 kertaa)

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
Hunajan vesipitoisuuksia 17
« : 28.08.17 - klo:12:54 »
.
Minulla mittaus 18%. Aine rapsihunaja.kukki heinäkuussa.

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
Vs: Hunajan vesipitoisuuksia 17
« Vastaus #1 : 28.08.17 - klo:13:35 »
18% alle on näköjään vaikeaa päästä tänä vuonna.  Mulla on linkoomossa ilmankuivuri, huoneilman kosteus 40 %, pari sähköpatteria, 26 C lämmintä ja 5 erilaista puhallinta.  Yksi puhaltaa tai oikeastaan imee laatikkotornin läpi. Avonaisissa kennoissa oleva hunaja kuivuu, mutta peitetty hunaja huonommin. Avonaista hunajaa ole mitannut jo 14 % kosteutta, eikä se enää oikein irtoa kennoista, mutta se ei riitä tasaamaan kokonaiskosteutta sammiossa.  Sammiossa en saanut kosteutta putoamaan kuin ½ % viikon tuuletuksessa.  Olisi vielä yksi tehokas puhallin, jonka kun asennan, lähtee hunaja kennoistakin.
« Viimeksi muokattu: 28.08.17 - klo:13:37 kirjoittanut Pchelovod »

Emo

• Seniori
    • Profiili
Vs: Hunajan vesipitoisuuksia 17
« Vastaus #2 : 28.08.17 - klo:20:32 »
Minä hommasin kalobrointinestettä ja totesin, että mittari näyttää omiaan.  Ja lämpötilan muuttuessa lukemat muuttuu, nyt olen testaillut.

Kalibroin mittarin mutta ei näytä pysyvän säätö kohdallaan.  No olikin halpa ebaysta tilattu. Mulla peitetty hunaja näytti 12 %. Eli tällä mittarilla ei ongelmia kosteuden kanssa. 😈 Mitähän taas keksisi, saako mistään kunnollista?

Jatkan tähän... Tilasin englannista uuden, pitäisi olla laadukkaampi.  Alle 40 maksoi tämäkin. Saapa nähdä.
« Viimeksi muokattu: 28.08.17 - klo:22:15 kirjoittanut Emo »