21.09.18 - klo:04:08

Kirjoittaja Aihe: Ruokinta  (Luettu 1747 kertaa)

vasili

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Ruokinta
« : 14.09.17 - klo:22:19 »
Yleismaallinen kysymys, mikä on viimeinen virstanpylväs kun tarjoatte sokeria pesille ja onko jotain "vippaskonstia" jolla olette pitkittäneet ruokinta-aikaa

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
Vs: Ruokinta
« Vastaus #1 : 15.09.17 - klo:07:09 »
Meidän korkeuksilla, Pohjois-Savossa syöttö pitää saada valmiiksi ajoissa.  Elo - syyskuun vaihteeseen mennessä viimeinen annos.  Tosin tänä myöhäisen kesän vuonna meni viikko syyskuun puolelle.  Mutta sitten on ne viimeiset jaokkeet, joihin olen tuonut hunajan oton yhteydessä runsashunajaisia sikiökakkuja vapautumaan sikiöistä, että nekin saisi lingotuksi.  Niissä syöttö alkaa ja loppuu myöhemmin.  Aina pitää sitten niiden kanssa jännätä, ehtivätkö peittämään ruokansa ennen talven tuloa ja elävätkö sokerin muokkaukseen osallistuneet talvimehiläiset kevääseen vai paskantavatko kevättalvella pesäänsä.  Vippaskonstina minulla on niiden syötön lopetuksessa se, että annan niille jo syötön alussa toisten pesien valmiiksi muokkaamia talviruokakakkuja, niin ruoka riittää.

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.09.17 - klo:08:51 »
.
Tarkoitatko pitkittämisellä, että kuinka myöhään voi ruokkia?  Ruoka jää peittämättä kun ruokkii myöhään.

Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.

rantola1

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.09.17 - klo:09:25 »
Yleismaallinen kysymys, mikä on viimeinen virstanpylväs kun tarjoatte sokeria pesille ja onko jotain "vippaskonstia" jolla olette pitkittäneet ruokinta-aikaa
Mulla täällä Lounais - Suomessa on vielä  muutamissa pesissä vielä ruokaa laatikossa
muuten alkaa olla syötöt jo ohi. Mulla on tarha lämpimässä etelä rinteessä jossa
mehit tulevat lentämään vielä mukavasti kun lämpötila on +10 - 15