Kirjoittaja Aihe: Brave uusi nettiselain joka estää mainokset ja haittaohjelmat  (Luettu 917 kertaa)

kaisa1976

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Mozilla Firefox kehittäjältä on tullut Brave niminen nettiselain joka estää mainokset ja haittaohjelmat automaattisesti. Toimii Windows, Linux, Android, ja IOS laitteissa.

Kätevä selain sellaisille jotka eivät osaa tai jaksa asentaa tarvittavia lisäosia nykyiseen selaimeen.

Brave selaimen voi ladata https://brave.com

jger

• Täysjäsen
    • Profiili
Ei oo. ON Virus
-- Juha

rantola1

• Seniori
    • Profiili
Ei niitä epävarmoja kannata ladata.

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
.
Jouduin laittamaan ohjelmat uudelleen tietsikkaan eilen. Koneessa on tehdasasetukset, ja sieltä HP:n asetukset poimivat sitten failit.

Kone lupasi, ettei poista muita tiedostoja, mutta kyllä kaikki ylimääräinen katosi.

Sitten erilaisten ohjelmien poimiminen takaisin netistä. Hyvin monen kohdalla virusohjelma Norton ilmoitti, että vaarallinen.

Ilmainen office ohjelma, joka minulla oli ennen, se oli muuttunut vaaralliseksi eikä sitä enää edes tarjottu netissä uutena versiona.

Pahinta on, että viirusohjelmia on tehty ihan hyötyohjelmien näköiseksi, kunnes sitten Norton esti niiden lataamisen. Google Earthista on olemassa tälläinen "uusin versio" näköispainos.

Etsin laserkirjoittimen ohjaimia netistä. Yksi latauspiste halusi 60€ ohjaimista. Monesta Norton varoitti että vaarallinen.
Sitten löytyi itse Samsungin ohjain varasto, siitä piti älytä ladata skannerin ohjain, kirjoittimen ohjain sekä vianetsintä-ohjelma. Vianetsintä ilmoitti että kirjoitinohjain on jo ladattu, mutta ei ole asennettu. Unzip- ohjelma  teki omat temppunsa. Kuvaruutu tärisi, mutta purki silti pakatun ohjaimen.

Kaikkiaan on nyt koneessa  3 tunnettua  selainta, ja saa riittää.

olen kokeillut noita ilmaisia viruksen torjuntaohjelmia, mutta ei niistä mitään hyvää ole seurannut.
.
« Viimeksi muokattu: 28.02.18 - klo:10:17 kirjoittanut jiihoo II »