Kirjoittaja Aihe: Styrox-kaluston maalaus  (Luettu 939 kertaa)

Ahomik

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Styrox-kaluston maalaus
« : 27.04.18 - klo:16:55 »
Millä maalilla uskaltaa maalata uudet styrox-pesälaatikot (ulkopuolelta vain maalaan) ? itsellä korkeapaineruisku eli helppo homma kun vaan tietäis mitä maalia uskaltaa käyttää...

Ronnberg

• Täysjäsen
    • Profiili
Vs: Styrox-kaluston maalaus
« Vastaus #1 : 27.04.18 - klo:23:31 »
Itse olen käyttänyt öljypohjaisia perusmaaleja Teho, Miranol ym - mitä vain löytänyt viallisten seasta maalikaupoissa.   Väri muuttuu koko ajan sitä myöten kun sekoitan vanhaan maaliin jotain uutta (melkein) ilmaiseksi saatua.   
Tiedän että jotkut vierastaa öljypohjaisia mutta totesin itse ainakin että kestävät ulkona paremmin kun vesipohjaiset. 
Olen jopa tällä samalla tökötillä maalannut syöttöaltaat sisältä - on tosipaljon helpompi pestä kauden jälkeen kun ei home tartu.

RPekka

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.05.18 - klo:13:19 »
Minä kun olen aikoinaan styroxia sulattanut erilaisilla liuotinmaaleilla niin olen käyttänyt vesiliukoisia maaleja. Mahdollisimman kiiltävä vesiliukoinen julkisivumaali on ollut valinta ja toki jos virhesävyjä löytyy niin se on parasta. Jos virhesävy on kovin räikeä niin yleensä eivät montaa euroa ota vaikka laittavat tummaa sekaan. Syöttölaatikko tosiaan kannattaa maalata sisäpuoleltakin niin puhtaanapito on helpompaa eivätkä syö kulkuaukon reunaa matalemmaksi.

Ronnberg

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.05.18 - klo:21:00 »
Joo - joskus "sulatin" yhden styroxpesän kun käytin siihen jostain ylijääneestä automaalispraypurkista loput siihen pesään -- suli melkein silmissä :)    Eli - pitää tietty nuo öljymaalit ensin kokeilla että ei syö styroksia.     
Perusmaalit mielestäni ihan ok - ne on vain ne kovitmmat liuotinmaalit jotka sulattavat styroxia.