Kirjoittaja Aihe: Peittosikiöitä ruokinnan alussa.  (Luettu 223 kertaa)

Emo

• Seniori
    • Profiili
Peittosikiöitä ruokinnan alussa.
« : 11.07.18 - klo:14:05 »
Kuinka paljon peittosikiöitä ja yleensä mehiläisiä pitäisi olla ruokinnan alussa?

Mietin, jos tasaisi sikiöt ja tekisi vielä jaokkeen ylimääräisistä elokuun alussa. Pesien vieressä kukkii silloin hunajakukkapelto eli siitepölyäkin riittää.

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
Vs: Peittosikiöitä ruokinnan alussa.
« Vastaus #1 : 11.07.18 - klo:14:51 »
.
Saishan noita osastollinen olla. Keväällä likkeelle lähtö palkitsee siitä. Punkit jos vielä saa tapettua heinäkuun lopulla.

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.07.18 - klo:15:17 »
15.-20. elokuuta kun katsoo sikiöalaa, niin ennustettavasti talvipallo tulee olemaan saman suuruinen.  Jaokkeisiin pitäisi nyt laittaa n. 4 peittosikiökakkua ja elokuulle tultaessa 5, että niistä tulisi ulkona talvehtivia.  Farrareissa laskettaessa vielä 1/3 enemmän.

Emo

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.07.18 - klo:16:47 »
Taitaa olla 5. vuosi tätä hommaa. Vaikka olen ollut melko nöyrä minua fiksumpien ohjeiden noudattamissa, niin olen sortunut hellämielisyyteeen. Eli käytännössä hyysännut huonoja emoja ja heikk8ja pesiä. Mut4a nyt olen liiskaillut vanhat emot ja vaihtanut uudet. Kunnolliset ostoemot. Ja syksyllä en jätä heikkoja talvehtimaan, kun se ei oikeastaan riitä, että pesä on hengissä. Kun tarkoitus on tuottaa hunajaa.

Eli jos ei löydy kokonaista farrariaylimääräistä, unohdan jaokkeenteon syksyllä.

Meillä tulee nyt hunajaa iham niinkuin muinakin vuosina. Kauheasti rypsiä ympäristössä ja vihreää siitepölyä, oliko se mesiangervosta?