Kirjoittaja Aihe: kaluston desinfiointi  (Luettu 447 kertaa)

khl

• Jäsen
  • **
    • Profiili
kaluston desinfiointi
« : 04.10.18 - klo:09:09 »
Heippa,

Pitäisikö pesu + virkon s käsittely riittää aina desifioimaan styrox laatikot vuodesta toiseen eli eikö tarvitse koskaan käyttää muita "myrkkyjä " pitämään laatikot puhtaana, puu kalustoa kun voi vaikka liekittää mutta muovia ei. tämä siis kun ei ole ekm: mää näkynyt.

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
Vs: kaluston desinfiointi
« Vastaus #1 : 04.10.18 - klo:09:39 »
.
Itse olen käyttänyt laatikkojen sisäpintojen pesuun Cillit Bang spray puhdistusainetta. Se puhdistaa  20 C lämmössä mehiläisten likaa, ja lisäksi huuhtoutuu helposti pois. Olen kokeillut kaiken maailman muitakin aineita.

Jos on esim nosemakakkaa tai ripulia seinissä keväällä, siten pitää käyttää lämpöä liuotukseen. Esim lasten amme ja siihen kuumaa lipeävettä. Lämpö liuottaa keltaiset siitepölymönjät seinistä.

Vuosien mittaa laatikon pintaan tulee likakerros. Se on ilmeisesti se, joka vetää mustaan tai harmaaseen homeeseen ajan mittaa. Siihen käytän Cillit Bangiä.

Cillit Bangin kanssa pitää käyttää kumihanskoja.

Painepesurilla tuhoaa laatikot nopeasti jos sitä käyttää pesuun tai huuhteluun. Harjaaminen vedellä on paras keino huuhteluun. Auton pesuharja on kätevä.
.

« Viimeksi muokattu: 04.10.18 - klo:10:18 kirjoittanut jiihoo II »

khl

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.10.18 - klo:10:07 »
olisko tuo killig bang jota käytät mustassa tai kellertävässä pullossa kun näyttaa olevan samaa tavaraa useampaa lajia ,ilmeisesti kuitenkin sellainen jota mainostetaan   homeen poistoon ?

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #3 : 04.10.18 - klo:10:16 »
.

Ne ovat värikkäässä spraypullossa, sinistä ja oranssia.

Käytän vahvinta rasvanliuottajaa.  Lidlissä  ainakin myydään tuotesarjaa.

Homeenpoisto ei auta jos homeen kasvualusta säilyy, eli likakerros laatikon pinnassa.
« Viimeksi muokattu: 04.10.18 - klo:10:19 kirjoittanut jiihoo II »

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.10.18 - klo:11:27 »
Kyllä mulla on styrox -kalusto kestänyt kiehuvalla tai kuumalla vedellä pesua.  Saippuana vedessä on kidesoodaa tai konetiskiainetta.  Kiehuvaan upottamista en uskalla edes kokeilla.

jiihoo II

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.10.18 - klo:12:25 »
.
Olen upottanut 30 vuotta vanhoja seinälevyjä kiehuvaan lipeäveteen. Likakerros ei poistunut seinästä, vaan se piti harjata irti.

70 litran kotapataan voi upottaa puoli laatikon kulmaa ja kuumalla vedellä voi sitten harjata kulma kerrallaan.
« Viimeksi muokattu: 04.10.18 - klo:12:49 kirjoittanut jiihoo II »