Kirjoittaja Aihe: Blogiteksti: Raa'asti hunajasta eli hunajan laadusta ja sen tutkimisesta  (Luettu 12699 kertaa)

Jiihoo

• Vieras

Oletkos kokeillut viedä hunaasi myyntiin sinne lähikauppaan.  Jos se ei ole ison ketjun kauppa (joita ei lähikauppoina juuri ole), saat itse määrätä sisäänostohinnankin. 

Mehiläiset ovat kesämökillä 150 km päässä. Mökkikylässä 600 m päässä asuu maanviljelijä, jolla on mehiläisiä. Hänen reviiriinsä kuuluu "lähikaupat"  30 km säteellä. Meikäläinen asuu Helsingissä ja minulla on ollut asiakaskuntaa vuodesta 1970 lähtien Helsingissä. Tämmönen kuvio.

Kouvolassa myydään Lidlissä "lähileipää", valmistuspaikka Turku. Kouvolan ympäristössä on useita loistavia leipomoita, jotka käyttävät paikallisleipää hittituotteena, mutta Lidli ei myy niitä. Sen näkee kun vierailee Kotkassa, Haminassa tai Kouvolassa. Lidlillä meni heikosti kunnes se alkoi paistaa leipää myymälöissään. Taikina on valmistettu Ranskassa.

Okei, jos joku hakee elämän sisältöä LÄHI-sanasta, minun osalta homma ei toimi.  Eikä se toimi muittenkaan osalta. Kun katsoo millainen siivu on S-ryhmällä ja K-ryhmällä ruoan myynnissä, ymmärtää että joku muu ratkaisee.

No niin, nyt aion lähteä syömään ulos. Vaihtoehtoina on myyjän kansallisuuden mukaan turkkilainen, kiinalainen, kreikkalainen, nepalilainen, thaimaalainen, japanilainen. Pari suomalaistakin ruokalaa on.

Miksi tämä jaarittelu.  Täällä Helsingissä on pikkaisen vaarallista puuttua ihmisen elämän arvoihin, koska tuollaiset kliseet kuten "lähi" eivät pure asiakkaisiin. Mitä minun asiakkaat haluavat kuulla joka syksy on että mistä kukista se on.

.

.

marikoistinen

• Täysjäsen
    • Profiili

Justiinsa. Ensin pitäisi valita lähikauppa, vaikka siellä tuotteet ovat 30% kalliimpia kuin 10 km päässä Prismassa.
Sitten pitäisi vielä löytää "lähiruokaa". Valmistupaikan nimi syötetään navigaattoriin, ja katsotaan etäisyys.

Jaa a. Minäkin maksan jäsemaksussa "markkinointimaksua" ja saan vastineeksi tällaista soopaa. Voi kauheaa...
.

Ikävää, että et koe saavasi menekinedistämismaksulle vastinetta. Mikä mahtaa olla se soopa, jota tarkoitat? Minähän en lähiruokatermiä määritellyt, vaan kerroin, miten ns. virallisemmat tahot ovat sen määritelleet. Kukin saa vapaasti mieltää lähiuotteet niin kuin haluaa, mutta suomalaisille mehiläishoitajille lähiruokabuumi on varmasti eduksi.

Menekinedistämismaksulla toki maksetaan esim. osa minun palkastani. Sen avulla SML voi tuottaa ja jakaa tietoa esimerkiksi netissä niin, että se on myös jäsenten hyödynnettävissä. Samoin viestitään tietysti mediaan ja muille tahoille. Ihan kaikkea emme valitettavasti voi tehdä, mutta parhaamme yritämme suomalaisen hunajan ja mehiläishoidon puolesta: kuluttajien tietämyksen parantamisessa riittää puuhaa.
Lisäksi maksulla toki tehdään esimerkiksi perinteisiä esitteitä jäsenten käytettäväksi.

.
[/quote]

marikoistinen

• Täysjäsen
    • Profiili

Minä maksan mielelläni markkinointimaksua, että pysyn kartalla esim. noissa hunajan hinnoissa.

Eikä huonoa ole sekään, että jäsenmaksullamme puolustetaan meitä hunajantuottajia Eviran "soopaa" vastaan.

Mukava kuulla, että teitä tyytyväisiä jäseniä riittää! Tuohon Eviraan liittyen sen verran tilannetiedotusta hunajan terveysväiteviestintä -tapauksesta, että juristien palaveri oli peruuntunut eikä uusia linjauksia ole siis vielä tehty. Eli siis odotellaan edelleen.

jger

• Täysjäsen
    • Profiili
Miksi tämä jaarittelu.  Täällä Helsingissä on pikkaisen vaarallista puuttua ihmisen elämän arvoihin, koska tuollaiset kliseet kuten "lähi" eivät pure asiakkaisiin. Mitä minun asiakkaat haluavat kuulla joka syksy on että mistä kukista se on.
Taitaa sinun kontaktipinta olla vähän vanha? Oma kokemus on, että stadissa on kaikenlaisia trendejä ja niitä ei piilotella. Myin kaiken hunajani nuorille luomuilijoille.
-- Juha