Kirjoittaja Aihe: Terveyspalvelu ( EKM-tutkimus ) vaatii pitopaikkarekisterin  (Luettu 5329 kertaa)

siivilä

• Täysjäsen
  • Pohjanmaa
    • Profiili
Lukekaapa mehiläinen 3 / 2014  Sivu 82

Näytää siltä, että  passiivisemmat hoitajat, jotka eivät viitsi   ilmoittaa mehiläisiään  edes pitopaikka rekisteriin jätetään terveyspalvelun, eli esikotelomätä tutkimuksen  ulkopuolelle.
Onpa lähdetty oudolle  tielle esikotelomädän vastustamisessa, joten ei kait tuo voi  olla totta  ???   ?

Nämä pesät toimivat sitten tehokkaina tartuntalähteenä,   joten on  välttämätöntä, että   EkM-tarkastus on  kaikille  vaivaton ja edullinen. 
« Viimeksi muokattu: 15.06.14 - klo:15:06 kirjoittanut siivilä »

rantola1

• Konkari
    • Profiili
Vs: Terveyspalvelu ( EKM-tutkimus ) vaatii pitopaikkarekisterin
« Vastaus #1 : 15.06.14 - klo:13:10 »
Kun en muista olenko ilmoittautunut pitopaikka rekisteriin.
Muistaakseni olen, mutta miten voin asian tarkistaa?

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.06.14 - klo:14:07 »
Pitopaikoille on annettu pyynnöstä rekisterinumerot. Kaikille rekisteröidyille on ilmoitettu tuo/nuo numerot. Esim kunnan maataloustoimistosta voi kysyä, vaikka sähköpostilla, mitkä omat pitopaikkatunnukset ovat.
Tarhapaikkojen osoitteiden ilmoittaminen auttaa.   Ei se niin vaikeaa ole.  Monelle uutta varmaankin.

Minulle ei voitu antaa yhdelle tarhalle omaa pitopaikkatunnusta, kun maanomistaja oli rekisteröinyt ajat sitten oman navettanasa ja siellä olevat kanansa siihen osoitteeseen.  Nyt jaan saman tunnuksen hänen kanssaan.

Iltamehi

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.06.14 - klo:15:06 »
Pitopaikka... on hiukan epätietoisuutta meikäläisellä. Toissa kesänä tein ilmoituksen tähän osoitteeseen kahdelle pesälle. Soitin kunnantoimistoon ja tiedustelin  notta joka vuosiko pitäis. Miten jos osalla heille osoite muuttuu., pitääpikö heille tehdä sellainen osoitteen muutosilmoitus? En löytänyt heitin netistä juttua notta saisin ominnokkineni tehdä ajantasaisia muutoksia noin vain.
Kovat rasvat ja kolesteroli ei ole sydärien syy vaan sokeri.

Pchelovod

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.06.14 - klo:19:31 »
Eviran sivuilta löytyy lomakkeita ja ohjeita http://www.evira.fi/portal/fi/tietoa+evirasta/lomakkeet+ja+ohjeet/elaimet/+elainten+terveys+ja+hyvinvointi++tuonti+ja+vienti+seka+merkitseminen+ja+rekisterointi/  rekisteröitymiseksi mehiläisten pitäjäksi.  Lisäksi täytyy jokainen tarhapaikka ilmoittaa pitopaikkarekisteröinti- tai muutoskaavakkeella. Tarkoitatko osoitteen muutoksella sitä, että tulee uusi tarha?  Silloin sekin täytyy rekisteröidä uutena pitopaikkana. Kaavakkeeseen vaan osoitetta ja allekirjoitusta - ei se sen vaikeampaa ole.  Minä lähettelen aina noita kaavakkeita skannattuna sähköpostitse, niin ei mene aikaa maataloustoimistossa juoksemiseen.

Myin yhden tarhan mehiläiset tarhapaikkoineen.  Se uusi omistaja saa minun entisen pitopaikkatunnukseni, mutta hänen pitää ilmoittautua ensiksi mehiläisten pitäjäksi.

rantola1

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.06.14 - klo:20:10 »
Kun en muista olenko täyttänyt pitopaikka rekisterin, niin
mistä saan varmuuden että onko asia kunnossa ?
Mulla on vaan yksi tarha.
« Viimeksi muokattu: 15.06.14 - klo:20:12 kirjoittanut rantola1 »

Iltamehi

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.06.14 - klo:20:21 »
Kiitos Pchelovod

Tuota olen kaipaillut ja tuli hyvät ohjeet kuinka hoidella etiäppäin.
Kovat rasvat ja kolesteroli ei ole sydärien syy vaan sokeri.

Pchelovod

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #7 : 16.06.14 - klo:08:02 »
Kun en muista olenko täyttänyt pitopaikka rekisterin, niin
mistä saan varmuuden että onko asia kunnossa ?
Mulla on vaan yksi tarha.
Jos et pääse Vipu-palvelun kautta katsomaan omia rekistereitäsi (EU-tukihakemuksia ym.), niin soita tai kirjoita maataloussihteerille tai maatalousasiamiehelle.  Se kyllä vastaa.

Mulla on yksi huonosti suomea puhuva mehiläishoitaja kaveri.  Hän menee aina ongelmiensa kanssa maataloussihteerin pakeille, joka virkamiehenä auttaa tietenkin soittelemalla eteenpäin, tulostamalla karttoja, täyttämällä hakemuksia jne.  Mikset sitten sinäkin voisi kääntyä maataloustoimiston puoleen?