Kirjoittaja Aihe: Jaksaako itse helteellä?  (Luettu 2311 kertaa)

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
Jaksaako itse helteellä?
« : 29.07.14 - klo:05:39 »
Eikö tämmöset yli + 30 C lämmöt ole vähän liikaa itse mehiläishoitajalle suojapuvussa ja suorassa auringonpaisteessa?  Miten olette ratkaisseet oman jäähdytyksenne?
Minä en aio mennä pesille ennenkuin ilmat jäähtyvät kunnolla lähemmäs kahtakymmentä.  Ja hikinauhan tarvitsen sittenkin.

Tykimies

• Seniori
  • L-Suomi Kauhajoki
    • Profiili
Vs: Jaksaako itse helteellä?
« Vastaus #1 : 29.07.14 - klo:06:54 »
Teen päivätyöni -2c lämmössä, joten lämmintä on ollut. Valun kissan kanssa terassin rappuja kilpaa alas  ;D

Pahimmalla kelillä pesillä käytiin kahdeksan maissa illalla. Vasta likempänä kymmentä alkoivat osoittaa ärtymisen merkkejä... tosin ala-laatikko sai useimmiten olla rauhassa. Nyt kun kelit on "vain" +25c niin pelkät bokserit haalarin alle  8) Jos satuu pistämään, niin sitte pistää, menee ne nahkahanskoistakin läpi jos niin porukalla päättävät  ::)
« Viimeksi muokattu: 29.07.14 - klo:06:57 kirjoittanut Tykimies »

Hyrra

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.07.14 - klo:07:13 »
Ihan keskellä kirkasta päivää pesillä, kun ei oo muuta mahdollisuutta. Koitin alunperin pitää pelkkiä boksereita alla, kunnes tuli parikymmentä piikkiä laakista. Sen jälkeen alla on ollut tekninenkerrasto. Hitaasti ja rauhallisesti pitää työskennellä, siis korostetun hitaasti ja rauhallisesti ja tauko joka pesän jälkeen ja vettä naamariin. Yhdellä tarhalla sitä vettä kuluu pari litraa. Näin tässä on menty viimeiset viikot.

Jiihoo

• Vieras
« Vastaus #3 : 29.07.14 - klo:08:38 »
.
Kun kastelee vaatteensa vedellä niin sillä pärjää paremmin. Kastuu ne hiestä kuitenkin.

Ronnberg

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #4 : 30.07.14 - klo:00:53 »
Samaa kastelukikkaa käytän itse.  Upotan pitkähihaisen paksun paidan veteen ennen pesille menoa - ja vielä vesipullo mukana autossa mistä saa lorauttettua kylmää vettä niskaan.  Viilentää ihan kummasti.   

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #5 : 30.07.14 - klo:05:44 »
Kastelukikkaan uskon varmasti.  Ainakin helteellä ruohonleikkuria pukatessa alkaa kummasti jaksamaan, kun nestejäähdytys nousee pintaan.

Vieläkin on kokeilematta vyötäröllä kannettava pieni puhallin.  En vain osaa päättä, mihin kohti puseroa tekisin reijän puhaltimen suutinletkulle.