Kirjoittaja Aihe: Juoksevahunaja kaupassa  (Luettu 4127 kertaa)

Hellefors

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Juoksevahunaja kaupassa
« : 14.08.14 - klo:11:46 »
Hei,

Kaupassa näyttäisi olevan ainakin muutamaa erilaista suomalaista juoksevaa hunajaan myynnissä. Kuitenkin yleisesti joka paikassa toitotetaan, että suomalainen hunaja kiteytyy joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin? Miten ihmeessä sitten kaupoista löytyy juoksevaa hunajaa. Onko juoksevasta hunajasta siivilöity jotain pois tai käsitelty jollain erikoisella tavalla? Käsittääkseni horsmahunaja pysyisi pitkään juoksevana, mutta juoksevien hunajien tuoteselosteissa meinitaan muitakin satokukkasia....

Jiihoo

• Vieras
Vs: Juoksevahunaja kaupassa
« Vastaus #1 : 14.08.14 - klo:12:16 »
Hunaja on pantu myyntiin juoksevana että asiakkaat saavat uutta hunajaa. Varmaan kovettuu jos ei syö ajoissa.

Juhis

• Täysjäsen
  • Isojoki, Etelä-Pohjanmaa
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.08.14 - klo:14:17 »
Ja vielä onko hunaja vai hunajavalmiste. Niitä puristuspulloja on myös valmisteena joka on kyllä juoksevaa vielä ens keväänäkin.

Oman tarpeen pidän pakastimessa kun tykkään enemmän veivaamattoman mausta. Ja saman oon kertonu myös asiakkaille. Ja mulla oli tänäkin kesänä melkein kaikki uusia kehiä että sekin hillinnee kiteytymistä, toki myytäviin täytyy merkitä että kiteytyvää on, näkyy olevan aika sitkiä tuo uskomus sokerin lisäämisestä jos rahisee kielen päällä.

Hellefors

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.08.14 - klo:18:12 »
Kiitos vastauksista!  :)

meedio2

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.08.14 - klo:18:14 »
Pitempiaikainen juoksevuus saadaan mihin tahansa hunajaan riittävällä lämpökäsittelyllä. On sitten omankintunnon kysymys täyttääkö vielä direktiivin.

Ronnberg

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.08.14 - klo:09:13 »
Ja vielä onko hunaja vai hunajavalmiste. Niitä puristuspulloja on myös valmisteena joka on kyllä juoksevaa vielä ens keväänäkin.

Oman tarpeen pidän pakastimessa kun tykkään enemmän veivaamattoman mausta. Ja saman oon kertonu myös asiakkaille. Ja mulla oli tänäkin kesänä melkein kaikki uusia kehiä että sekin hillinnee kiteytymistä, toki myytäviin täytyy merkitä että kiteytyvää on, näkyy olevan aika sitkiä tuo uskomus sokerin lisäämisestä jos rahisee kielen päällä.

Miten tuo maku muuttuu kun hunajan kiteyttää ??  Luulisi että koostumus muuttuu mutta makuhan on aika pitkälle kukista ja mehiläisistä kiinni ??