Kirjoittaja Aihe: Tuotetiedot/etiketit  (Luettu 5726 kertaa)

Hellefors

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Tuotetiedot/etiketit
« : 27.08.14 - klo:21:27 »
Hei,

Mistäs porukka hommaa täällä etiketit purkkeihinsa vai käytättekö jotain valmiita myynnissä olevia etikettejä esim. "kuningatar hunaja" tai "lähihunaja"? :)

Emo

• Seniori
    • Profiili
Vs: Tuotetiedot/etiketit
« Vastaus #1 : 27.08.14 - klo:22:03 »
Minä käytän valmiita purkkeja, tulostan tarraan omat tiedot ja pakkauspäivän ja liimaan kanteen.

Olisihan omat purkit komeet mutta en ole ehtinyt asiaa suunnitella. Nyt kun on myynnissä muovisia lasipurkin näköisiä purkkeja, harkitsen omia etikettejä. Jos talvella jotain ehtisi suunnitella...

Hellefors

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.08.14 - klo:22:08 »
Selvä juttu. Onko sinulla ihan joku tarratulostin vai pystyyköhän tavallisella mustetulostimella tulostelemaan jollain keinolla? :)

Emo

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.08.14 - klo:22:25 »
Käytän A4 kokoisia tarra-arkkeja. Arkki on jaettu tarroihin, nyt näyttää olevan sellaisia joissa on 21 tarraa per arkki. Menee ihan tavallisesta printteristä läpi, mulla on kotona pikkuinen laser mutta en muista olenko tehnyt viimeksi tarrat töissä...

Mutta itse tarran asettelu onkin sitten oma hommansa. Olen tehnyt Wordin osoitetarrat- systeemillä. Ja ei ihan kerralla mene, tyhjiä rivejä joutuu jättämään alkuun ja samoin välilyöntejä. Mutta valkoiseen kanteen kun liimaa valkoisen tarran, niin ehkei tekstin tarvitsekaan olla ihan keskellä tarraa... Voisi onnistua pienellä säätämisellä exelillä tai open officen vastaavalla.

Voipi olla parempiakin ohjelmia, ehkä jopa jotain tähän hommaan tarkoitettujakin?

Juhis

• Täysjäsen
  • Isojoki, Etelä-Pohjanmaa
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.08.14 - klo:10:26 »
Mä tein exelillä ihan mittaamalla minkä kokoisia arkin tarrat on, sen jälkeen ruudukko oikean kokoiseksi ja sitten naputtelemaan. Toki neitsytkappale kannattaa tulostaa suttupaperille. Tavallinen mustavalkolaser

Ronnberg

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.08.14 - klo:13:11 »
Perusetiketit tilattiin tuolta Mesimestarilta - mukavan värikkäitä ja saa oman nimen ym niihin jos haluaa. 

Mutta sitten erikoishunajiin ym olemme tulostaneet ihan omia -- eli normi koti laserprintterillä.  Jos haluaa päästä helpolla kannattaa tilata sellaisia lasertarroja jotka ovat "Avery" standardilla - silloin ainakin useimmat windows pohjaiset tulostusohjelmat toimii hyvin ja tekstin saa siihen kohtaa tarraa mihin haluaa.    Noita tyhjiä arkkeja saa verkkokaupoista tilattua suht edulliesesti -  viimeksi tilasin Proficient nimisestä firmasta Kuopiosta - alle sentin tarra. 

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.08.14 - klo:14:21 »
Onko mitään värilaaserilla tulostettavaa tarraa, joka kestäisi kosteutta?  Paperitarrat torilla turpoavat ja kotiin tuotuoina kutistuvat ja ovat kohta niin nuhruisia. 
Minä olen tilannut muovitarroja kirjapainosta.  Hinta on lähes 50,-/m2.

Emo

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.08.14 - klo:19:15 »
Phelovod: varmasti on! Katselin erilaisia tarroja ja myynnissä on muovisia ja jopa kankaisia tarroja tulostimeen. Taisi olla xeroxin, hinnasta en tiedä...

https://www.wulffinkulma.fi/tuote/225206/Lasertarra%20Avery%20L4778-20%2045.7x21.2/960%20säänkestävä?openGroup=1740#.U_9WoCwcTmI

Yksi esimerkki. HInnassa ei lopulta ole juurikaan eroa, 20 arkkia A4 36,90€. Mutta ehkä jostain saa halvemmalla.
« Viimeksi muokattu: 28.08.14 - klo:19:20 kirjoittanut Emo »

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #8 : 29.08.14 - klo:07:42 »
Tämä on varmaan samanlaista materiaalia https://www.wulffinkulma.fi/tuote/225120/Lasertarra%20Avery%20L7167-100%20199.6X289.1/100%20A4?openGroup=2719#.VAAE7GPgWJA  46,90/100 kpl
Minä tykkään leikata itse A4:sta oman kokoiseni tarrat.    Onko kukaan kokeillut toimiiko nämä säänkestävtä tarrat todella purkeissa?

mrbee

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #9 : 01.09.14 - klo:08:47 »
Kiiltäväpintainen tarra-arkki Xeroxin jälleen myyjältä (n.30€/100kpl viimeksi) tulee edullisemmaksi kuin suoraa Xeroxilta. Värilaserilla tehty tarra kestää kosteutta ja kiiltäväpintainen tarra on paremman näköinen kuin mattapintainen. Omat tarrat purkeissa ja pulloissa jo yli 10-vuotta.

esko-olavi

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #10 : 21.01.15 - klo:15:46 »
Hei,

Mistäs porukka hommaa täällä etiketit purkkeihinsa vai käytättekö jotain valmiita myynnissä olevia etikettejä esim. "kuningatar hunaja" tai "lähihunaja"? :)
Hei! MInä teen lasertulostmella  tarraetikettejä tilauksesta tilaajille. Tarvitaan tilaajan aineisto PDF tiedostona. Tarraetiketeistä löytyy erilaisia vakiokokoja, vaikeutena on tietysti miten etiketit asettuvat arkille.  Joutsenlippuhunajaan tarvitaan merkin käyttöoikeus. Tarkempia tietoja saat osoitteesta okontio@hotmail.com