Kirjoittaja Aihe: Tuulivaroitus  (Luettu 11067 kertaa)

Emo

• Seniori
    • Profiili
Vs: Tuulivaroitus
« Vastaus #15 : 02.11.15 - klo:13:29 »
Mulla hunajan ostajat toivovat sellaista lohkeavaa hunajaa. Juokseva ei ole mieleistä. No luulen että ongelma poistuu jouluun mennessä. Niin suuret erot on eri vuosien hunajissa,  etten saanut kunnollista kiderakennettä aikaan "vanhoilla" konsteilla.

Tommytee

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #16 : 02.11.15 - klo:21:38 »
Kaupan kate on täysin ylimitoitettu, joten parhaiten kauppa käy itse myymällä. Vastaa kyllä liiton hintakyselyyn, jos sellaisen huomaan olevan menossa. Minun 450g hunajapurkki maksaa 7€, mutta esim. tuotetta ei ole myynnissä huonoina hunajavuosina, kuten nyt. Kauppaa käydään nyt 350g/6€ lasipurkilla tai puristepullolla. Viimekesän sato on jouluun mennessä myyty  ;) Muuten puristepullo on ylivoimaisesti ostetuin tuote, koska hunajamme on juoksevaa, nytkin löytyy edellisen kesän (2014) parhaita hunajalaatuja joista voi lukea läpi, vaikka Hesaria  8)
Miten voi 2014 hunaja olla juoksevaa vielä?
Eikös se säilytys viileässä esim. +12C kiteytä hunajan kuin hunajan? Hunajan kuumennus käsittely on asia kai erikseen.
Pakkasesta kun ottaa niin huoneenlämmössä pysyy juoksevana taas muutaman viikon/kk:n mutta yli vuosi... Mistä tuo mesi on lähtöisin? Kerro ihmeessä!
Hinnoittelusi on mielestäni paikallaan,saa tuolla jotain työllekin. :)

Jiihoo

• Vieras
« Vastaus #17 : 02.11.15 - klo:21:53 »
[q
Eikös se säilytys viileässä esim. +12C kiteytä hunajan kuin hunajan
..puhdas horsmahunaja pysyy läpi talven kiteytymättä.

Mrbee on jostain Oulun läheltä. Siellä hunajan hintataso on korkeampi  kun etelässä.
« Viimeksi muokattu: 02.11.15 - klo:21:55 kirjoittanut Jiihoo »

Tommytee

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #18 : 02.11.15 - klo:22:19 »
[q
Eikös se säilytys viileässä esim. +12C kiteytä hunajan kuin hunajan
..puhdas horsmahunaja pysyy läpi talven kiteytymättä.

Mrbee on jostain Oulun läheltä. Siellä hunajan hintataso on korkeampi  kun etelässä.
Selvisi tuo sitten taasen,kiitos.  :)
Etelässä hinnat ei oo ihan samoissa vaikka saisi olla. Luulen että kun sitkeästi kävisi kauppaa tuolla hinnalla niin saataisiin kohdilleen. Kotimaan hunajatuotanto on määrällisesti kansaan nähden kai pientä koska ulkomailtakin tänne tuodaan. Kausi on lyhyt ja kotimainen mesi kuluttajaa kiinnostaa niin eikös siihen kannattaisi vastata hinnoittelemalla oma tuote arvoonsa?
Tänä vuonna kylmyys jätti Pirkanmaalla Horsmahunajan vähemmälle.

Jiihoo

• Vieras
« Vastaus #19 : 02.11.15 - klo:23:05 »
.
Lidlin hunaja Saksassa

http://www.supermarktcheck.de/lidl/sortiment/honig/

Kallein hinta 11€/kg

Halvin 3€/kg

Muista maista en löytänyt vastaavaa tuotelistaa
« Viimeksi muokattu: 02.11.15 - klo:23:15 kirjoittanut Jiihoo »

mrbee

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #20 : 03.11.15 - klo:10:58 »
Eikös se säilytys viileässä esim. +12C kiteytä hunajan kuin hunajan? Hunajan kuumennus käsittely on asia kai erikseen.
Pakkasesta kun ottaa niin huoneenlämmössä pysyy juoksevana taas muutaman viikon/kk:n mutta yli vuosi... Mistä tuo mesi on lähtöisin? Kerro ihmeessä!
Hinnoittelusi on mielestäni paikallaan,saa tuolla jotain työllekin. :)

Vuoden 2014 juokseva hunaja on puolukkahunajaa, jossa on mukana myös horsmaa jonkun verran, mutta maku ja aromi ovat täysin puolukasta, todella hyvää!