Kirjoittaja Aihe: Talvipeitteet 2015-16  (Luettu 3096 kertaa)

Jiihoo

• Vieras
Talvipeitteet 2015-16
« : 20.12.15 - klo:11:52 »
.
Näyttää siltä että etelässä ei ehdi laittaa peitteitä, kun kevät jo tulee.  Joskus olen laittanut joulukuun alussa ja sitten poistanut tammikuun alussa. Kahden kuukauden päästä ne pitää poistaa joka tapauksessa.

Mehiläiset ovat pysyneet hyvin mökeissään.

Kouvolassa keskipäivä ja lämpötila 8C.
.5C kyllä ymmärtää, mutta ....

Engelsmannit kirjoittavat että heillä on jopa 18C.
« Viimeksi muokattu: 20.12.15 - klo:11:55 kirjoittanut Jiihoo »

Jami

• Jäsen
  • **
  • Kuusikorven tila, Etelä-pirkanmaa, Urjala
    • Profiili
    • Kuusikorven tila
Vs: Talvipeitteet 2015-16
« Vastaus #1 : 21.12.15 - klo:20:02 »
Meillä on nyt etelä pirkanmaalla huidellut 11c tietämilläkin.

Jami

• Jäsen
  • **
    • Profiili
    • Kuusikorven tila
« Vastaus #2 : 21.12.15 - klo:20:03 »
Mutta kertokaas näin amatöörille mitä kaikkea ongelmallista tälläinen keli tietää? Kylmyys itsessään ei nyt ongelma taida olla :)

Jiihoo

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.12.15 - klo:23:30 »
Mutta kertokaas näin amatöörille mitä kaikkea ongelmallista tälläinen keli tietää? Kylmyys itsessään ei nyt ongelma taida olla :)

Kylmyys on nimenomaan mehiläisen ongelma. Tällainen keli on oikein hyvä. Tämä on  keski-eurooppalainen talvi, eikä sen kummempi.

Jami

• Jäsen
  • **
    • Profiili
    • Kuusikorven tila
« Vastaus #4 : 22.12.15 - klo:00:48 »
Mites kosteus on nyt pesissä? Kun kosteeta tuntuu olevan reippaasti, pakkasella ilman kosteus on paljon pienempi kuitenkin

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.12.15 - klo:08:40 »
Hapotusta tehdessä huomasin, että reunakakut homehtuvat tällaisella kostealla.  Olisi pitänyt jättää vain pallon kokoinen määrä kakkuja.

Juhis

• Täysjäsen
  • Isojoki, Etelä-Pohjanmaa
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.12.15 - klo:12:46 »
Mites kosteus on nyt pesissä? Kun kosteeta tuntuu olevan reippaasti, pakkasella ilman kosteus on paljon pienempi kuitenkin

Ilmankosteus kyllä mutta kondenssivettä sitäkin enemmän mitä kylmempi pesän ulkopuolella on

Tommytee

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.12.15 - klo:20:13 »
Lainaus käyttäjältä: Jami - 22.12.15 - klo:00:48

Ilmankosteus kyllä mutta kondenssivettä sitäkin enemmän mitä kylmempi pesän ulkopuolella on

Mä kävin tänään antamassa lopuille pesille oksaalit niskaan ja otin muovit pois. Kylmää on luvattu tästä eteenpäin.
Oon huomannut että puiset talveutusosastot tasaa kondensio kosteuden paremmin kuin styroxosastot. Riippuu tietty pohjasta kans.
Itse käytän umpipohjia. Yläpuolen eristeet kun on hengittävää materiaalia ja jotkut tikut vesikaton ja eristeen välissä ni ei pitäisi tulla murheita. Korjatkaa jos oon väärässä. :)