Kirjoittaja Aihe: missä mennään talvi 2015  (Luettu 3511 kertaa)

Jiihoo

• Vieras
missä mennään talvi 2015
« : 04.01.16 - klo:12:19 »
.
Kirjoitan täältä mökin  sohvalta 15 km Haminasta  pohjoiseen. Suur-Kouvolaa.

Jouluna  oli niin lämmin ettei millään olisi uskonut että talvi tulee.

Vuorokauden aikana on satanut joku sentti lunta ja par'aikaa ripottelee lisää. Se jännittää, nimittäin olisi tiedossa useampi kymmenen hehtaaria syysrapsia. Jos lumipeitettä ei tule tarpeeksi, kasvit paleltuvat joka iikka, kuten kävi pari vuotta sitten.

Huomenna on luvassa -18C ja loppuviikosta -25C.

Jos routaantuu, sekin on toiveissa että tontti jäätyy niin syvälle että maamyyrät kuolevat muutamaksi vuodeksi .

Xxxxxxxx

Viime vuonna uusittiin kerrostalomme rappaus ja valettiin uudet parvekkeet joulu-maaliskuun aikana Helsingin Lauttasaaressa. Kreikkalaiset ammattimiehet tekivät uuden rappauksen. Eestiläiset purkivat vanhan

Tuuri kävi. Pakkaspäiviä oli Helsingin Lauttasaaressa vain pari päivää. Talo oli nääs huputettu ja sitä lämmitettiin kaukolämmön avulla.

Ja Helsingistä. Jos säät jatkuvat näin, citykaneille tulee turma. Mutta kyllä ne ovat levinneet hullun lailla.

« Viimeksi muokattu: 04.01.16 - klo:12:27 kirjoittanut Jiihoo »

Jiihoo

• Vieras
Vs: missä mennään talvi 2015
« Vastaus #1 : 04.01.16 - klo:12:32 »
.
Tiaiset ovat tänä talvena vähissä. Kotkalainen lintuharrastaja kertoi, että suurin osa tiaispoikueista kuoli pönttöihin viime kesänä kylmän takia. Mies on kuulemma laittanut metsiin tuhansia pönttöjä. Kun olen ruokkinut tiaisia tänä talvena, ei niitä paljoakaan ole. Sinitiaiset ovat hyvin vähissä.

Olen laittanut hunajakakun tiaisille ulos. Etenkin sinitiaiset syövät hunajaa.

Emo

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.01.16 - klo:12:46 »
Olen miettinyt, että olisiko tälläinen ilma lehtokotiloiden kannalta huono. Niitä kun riittää. Tosin mulla on nykyisin muutama kana, kotelot pysyy kurissa. Kukkapenkki toki kärsii enemmän kanoista kun kotiloista, mutta luulen että ensi kesänä kotilomäärät on niin pieniä,  että voin rajata kanojen aluetta.

Jiihoo

• Vieras
« Vastaus #3 : 04.01.16 - klo:12:59 »
.
Jos jolla kulla on vanhaa hunajaa, sitä voisi myydä lintujen ruoaksi. Esim sinitiainen tykkää hunajasta

Lintujen rehuun verrattuna vanhasta hunajasta saisi ihan uuden tuotteen ja jotain hintaakin.

Tuli nyt mieleen, että minulla on mukana maapähkinä-rouhetta. Jos valan siitä hunajan kanssa jonkun klöntin 3 l muoviseen karamellirasiaan. siitä saa tarjolle kiinteän pakkauksen.

Voisi tarvita tuotekehitystä.

(tautivaara huomioon ottaen)

..

« Viimeksi muokattu: 04.01.16 - klo:13:04 kirjoittanut Jiihoo »

Pchelovod

• Konkari
  • Pohjois-Savo, Leppävirta
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.01.16 - klo:13:47 »
Minä olen tehnyt karkeaksi kiteytyneestä hunajasta hienoksijauhetun merisuolan kanssa saunahunajaa.  Sitä kun hieroo saunanlauteilla kolottaviin niveliin, kuluuu pakkaspäiväkin iltaan rattoisasti.